פעילות גופנית אצל ילדים ומניעת פציעות - עת לגדול

פורטל בריאות ורווחת הילד בקהילה

מבית עמותת גושן, בליווי רופאים ואנשי מקצוע

/
/
פעילות גופנית אצל ילדים ומניעת פציעות

פעילות גופנית אצל ילדים ומניעת פציעות

כשילדים משחקים ופעילים מבחינה גופנית, הם נמצאים בסכנה תמידית לפציעות. עם זאת, אפשר למנוע את הפציעות בכמה צעדים פשוטים שיאפשרו לילדכם ליהנות מהפעילות בבטחה.

מניעת פציעות אצל ילדים

כדי לעזור לשמור על ביטחונם של הילדים במהלך משחק ופעילות גופנית, בדקו אם הם שומרים על גופם, אם סביבתם בטוחה ואם המיומנויות שלהם מתאימות לפעילות.

שמירה על גופו של ילדכם
ילדים יכולים להימנע מרוב הפציעות אם הם:

  • משתתפים בפעילויות שגופם מוכן וחזק דיו עבורן. פעילויות שבהן ילדכם משתמש במשקל גופו לזמן קצר בכל פעם – כמו סולמות מתח או דילוג – הן נהדרות
  • לובשים ציוד בטיחות מתאים – כמו קסדה, מגני שוקיים או מגני פה. הדבר חשוב במיוחד אם הם משחקים עם ציוד כגון אופניים וצעצועי רכיבה אחרים
  • שותים מים לפני, במהלך ואחרי הפעילות
  • נמרחים בקרם הגנה מפני השמש וחובשים כובעים במזג אוויר חם או שמשי במיוחד
  • מקבלים טיפול נכון במקרה של פציעה
  • עושים חימום ומתיחות לפני הפעילות הספורטיבית.


סביבה בטוחה
כמו כן, חשוב שהילדים:

  • משחקים באזורים נטולי סכנות כגון ציוד שבור, משטחים לא ישרים וערמות אשפה חדות
  • משחקים בענפי ספורט שמתאימים לגודלם וליכולותיהם
  • אינם נשארים זמן רב מדי במים הקרים אחרי השחייה
  • לובשים בגדים שמתאימים לסביבה.


מיומנויות מתאימות
אפשר לשמור על ביטחונם של הילדים ולוודא שהם:

  • עושים מגוון פעילויות המאפשרות להם להתנסות בבטחה במיומנויות פיזיות שונות
  • משחקים ופעילות ספורט והתעמלות שמותאמים או מיועדים לילדים
  • מתרגלים את המיומנויות הדרושות להם לפעילויות כגון טיפוס, איזון ותפיסה
  • מבינים את הכללים ופועלים לפיהם כשהם משחקים במשחק  כלשהו.


מניעת פגיעות רגשיות 

פעילות גופנית יכולה לשפר את ההערכה העצמית של הילד, ולהפחית את החרדה והלחץ. עם זאת, גם רגשותיו עלולים להיפגע ולספוג מכות בזמן הפעילות. הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לשמור על רווחתו ואושרו של ילדכם כשהוא מעורב בפעילות גופנית.

  • אם ילדכם אינו רוצה להשתתף בפעילות כלשהי, אל תכריחו אותו. דברו על הסיבות שבגללן הוא אינו רוצה להשתתף, וחשבו יחד על פעילויות אחרות שיוכל לנסות.
  • אם ילדכם זקוק לעזרה כדי לפתח מיומנויות וביטחון, בדקו אם אחד מחבריו יכול לתרגל איתו בבית.
  • פעילות גופנית אמורה להיות מהנה, ולא מקור לביקורת, התעללות או צעקות. נסו להרחיק את ילדכם מכל אלה, בין אם הוא סופג אותם מחברים למשחק, מדריכים או הורים.
  • שאלו הורים אחרים בסביבה אם הם מכירים קבוצות  שנראות להם חיוביות והוגנות לכל הילדים.
  • שבחו את מאמציו של ילדכם, ציינו את הישגיו האישיים ושימו לב כשהוא משתפר בפעילות כלשהי.
  • שמשו מודל לדוגמה והסתכלו על הפעילויות הגופניות של ילדכם ועל המאמצים שהוא משקיע באופן חיובי.

 

© raisingchildren.net.au, המידע תורגם ונערך באישור האתר Raising Children Network.

עוד מאמרים שיעניינו אותך:

על פרידה מהמוצץ, מציצת אצבע, פגיעות בשיניים ועוד. מתי לפנות לרופא?
תרגלו את היכולת לשים לב למה שמתרחש כאן ועכשיו
כיצד תשמרו על ניקיון השיניים ואילו טיפולים כדאי לבצע?
אתר האינטרנט 'ילדודעס' הוקם ע”י עמותת גושן, במטרה להוות מרכז ידע הכולל מאמרים וכלים, שמטרתו לספק ידע ומידע מקיף ונגיש להורים ולאנשי מקצוע העובדים עם ילדים.

כל הזכויות שמורות לעמותת גושן 2020

ברוכים הבאים
לפורטל 'עת לגדול!'

מומחי 'עת לגדול' בליווי רופאים ואנשי מקצוע מובילים,
כאן עבורכם עם כל התשובות, הידע והמידע העדכני ביותר!

התפתחות, התנהגות, בריאות ואתגרים יומיומיים – של תינוקות, פעוטות, ילדים, בני נוער ושלכם ההורים.

התוכן בפורטל מתעדכן בקביעות, כך שתוכלו בכל ביקור ב'עת לגדול' ליהנות ממידע חדש ורלוונטי.

מעוניינים להתעדכן כל פעם בחדשות הפורטל?

השאירו פרטים ותוכלו לקבל לתיבת המייל האישי שלכם את הסרטונים, הטיפים, המאמרים המקצועיים והמעשיים ביותר מטובי הרופאים והמומחים

דילוג לתוכן