תזונה, כמויות ותפריט יומי: פעוטות בני 2-3 שנים - עת לגדול

פורטל בריאות ורווחת הילד בקהילה

מבית עמותת גושן, בליווי רופאים ואנשי מקצוע

/
/
תזונה, כמויות ותפריט יומי: פעוטות בני 2-3 שנים

תזונה, כמויות ותפריט יומי: פעוטות בני 2-3 שנים

קווים מנחים לתזונה יום-יומית וכמויות מומלצות

© raisingchildren.net.au, המידע תורגם ונערך באישור האתר Raising Children Network.

קווים מנחים לתזונה יום-יומית

פעוטות זקוקים למגוון רחב של מזונות בריאים. כהורים, אתם בוחרים אילו מזונות להציע לילדכם מתוך חמש קבוצות המזון. ילדכם מחליט האם הוא יאכל, וכמה. חשבו על מגוון המזונות שילדכם אוכל במהלך שבוע שלם, ולאו דווקא במהלך יום אחד.

רמת התיאבון של פעוטות משתנה מיום ליום. הציעו להם את הכמויות הבאות מדי יום: מנה אחת של פירות; שלוש מנות של ירקות, שתי מנות של מוצרי חלב, ארבע מנות פחמימה (לחם ודגנים) 1-2 מנות חלבון כמו בשר, עוף, ביצה או קיטניות, 1-2 מנות שמנים בריאים מן הצומח. מאכלים המכילים רמות גבוהות של שומן רווי, סוכר ומלח כגון: עוגות, עוגיות וחטיפים למיניהם) אינם מומלצים לילדים. אם אתם בוחרים לתת אותו לילדכם, עשו זאת רק 'מדי-פעם'- לעיתים רחוקות. 

פעוטות זקוקים למים רבים- המשקה הזול ביותר, הבריא ביותר והמרווה ביותר. הציעו לילדכם כמויות גדולות יותר של מים בימים חמים ולחים. הימנעו משתייה מתוקה, מיצי פירות, משקאות אנרגיה ומשקאות ממותקים על בסיס חלב (כגון שוקו).

קבוצות מזון: כמויות מומלצות לפירות, ירקות ודגנים

פירות: מנה אחת= יחידה אחת של תפוח בינוני, בננה, תפוז, אפרסק, אפרשזיף או אגס; שתי יחידות של קלמטינות קטנות, שזיף, משמש, קיווי או תמרים; כוס אחת של פירות חתוכים כגון אבטיח או מלון.

ירקות: מנה אחת= חצי כוס ירקות מבושלים: ברוקולי, תרד, גזר, דלעת ועוד; כוס אחת של ירוקת טריים חתוכים: חסה, מלפפונים, עגבניות, פלפלים, גזר ועוד; 

לחם ודגנים: מנה אחת= פרוסת לחם אחת; חצי כוס פסטה, אורז, אטריות וקינואה; חצי כוס דיסה; שני-שליש כוס קורנפלקס או שיבולת שועל 1/2 תפוח אדמה בינוני, קלח תירס, 1/2 כוס קיטניות כמו עדשים/שעועית/גרגירי חומוס. מגיל שנתיים, העדיפו להגיש לילדכם דגנים מלאים.

קבוצות מזון: כמויות מומלצות מוצרי חלב, חלבונים ואוכל 'מדי-פעם'

מוצרי חלב: מנה אחת= כוס אחת (200מ"ל) חלב פרה (חלב מופחת שומן ניתן לתת לילדים מעל גיל שנתיים) או חלב סויה;  פרוסה אחת גבינה צהובה;  גביע יוגורט; 2 כפות גבינת 5%: קוטג', גבינה לבנה, 100 גרם גבינה בולגרית דלת שומן ועוד. 

חלבונים- בשר, עוף, דגים, ביצים, קטניות ואגוזים: מנה אחת= 65 גרם של בשר בקר או עגל רזה לאחר בישול; 80 גרם עוף או הודו לאחר בישול; 100 גרם דג מבושל ללא עצמות; 170 גרם טופו מבושל; שתי ביצים גדולות; כוס אחת של עדשים, חומוס או שעועית לבנה.

שמנים: מומלץ לאכול 1-2 מנות של מזונות שומניים מן הצומח כמו- 1/3 אבוקדו, 4-5 זיתים (לילדים גדולים), ממרח אגוזים/שקדים, כף טחינה גולמית, 1 כפית שמן זית וכדומה. ניתן להשתמש בכמויות קטנות של שמן בלתי-רווי לצורך בישול.

עוד מאמרים שיעניינו אותך:

קווים מנחים לתזונה יום-יומית וכמויות מומלצות
קווים מנחים לתזונה יום-יומית וכמויות מומלצות
קווים מנחים לתזונה יום-יומית וכמויות מומלצות
אתר האינטרנט 'ילדודעס' הוקם ע”י עמותת גושן, במטרה להוות מרכז ידע הכולל מאמרים וכלים, שמטרתו לספק ידע ומידע מקיף ונגיש להורים ולאנשי מקצוע העובדים עם ילדים.

כל הזכויות שמורות לעמותת גושן 2020

ברוכים הבאים
לפורטל 'עת לגדול!'

מומחי 'עת לגדול' בליווי רופאים ואנשי מקצוע מובילים,
כאן עבורכם עם כל התשובות, הידע והמידע העדכני ביותר!

התפתחות, התנהגות, בריאות ואתגרים יומיומיים – של תינוקות, פעוטות, ילדים, בני נוער ושלכם ההורים.

התוכן בפורטל מתעדכן בקביעות, כך שתוכלו בכל ביקור ב'עת לגדול' ליהנות ממידע חדש ורלוונטי.

מעוניינים להתעדכן כל פעם בחדשות הפורטל?

השאירו פרטים ותוכלו לקבל לתיבת המייל האישי שלכם את הסרטונים, הטיפים, המאמרים המקצועיים והמעשיים ביותר מטובי הרופאים והמומחים

דילוג לתוכן